PŁUKANIE WTRYSKIWACZY
Silniki Diesla typu Common Rail oraz silniki wyposażone w pompowtryskiwacze, a także silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia w układzie paliwowym. Czystość układu wtryskowego przyczynia się do dłuższej żywotności poszczególnych elementów tego układu i całego silnika.
Od właściwego rozpylenia paliwa zależy prawidłowy proces spalania oraz szybkość zanieczyszczania się cylindrów, tłoków, kolektora wydechowego i innych podzespołów odpowiedzialnych za prawidłową pracę silnika.
Nowoczesny silnik pokonuje bezawaryjnie pierwsze 100.000kilometrów. Później zaczynają się problemy z głośniejszą pracą, dymieniem czy zwiększeniem zużycia paliwa.
Jeżeli odpowiednio nie zareagujemy na takie objawy może dojść do poważniejszej awarii. Czarny dym wydobywający się rury wydechowej, nierówna praca silnika to pierwsze symptomy, na które warto zareagować. Wtryskiwacze common rail w silnikach Diesla dotykają głównie dwa typy problemów: nieszczelność zaworów sterujących, wynikająca z ich zużycia oraz błędy dawkowania i rozpylania spowodowane zanieczyszczeniem końcówek i korpusów.
Skutkiem tego duża ilość paliwa dostaje się do cylindra powodując wzrost temperatury spalania oraz jego spływanie po ściankach cylindra do komory korbowodowej powodując degradację oleju smarującego silnik. W wyniku tego uszkodzeniu ulec może tłok cylindra, cylinder, katalizator lub filtr cząstek stałych.
O ile w pierwszym przypadku rozwiązaniem jest jedynie wymiana lub regeneracja zaworków, o tyle problemy drugiego rodzaju może rozwiązać czyszczenie chemiczne.
Odpowiedzią na te potrzeby jest posiadane przez nas Jet Clean Tronic urządzenie serwisowe służące do płukania wtryskiwaczy oraz czyszczenia całego układu wtryskowego zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dzięki komputerowemu systemowi pomiaru i dozowania odpowiednie preparaty – z linii LIQUI MOLY Pro-Line zostają wprowadzone do wnętrza jednostki napędowej. W przypadku silnika benzynowego czyszczone są końcówki wtryskiwacza oraz usuwany nagar z denka tłoka i z rowków pierścieniowychW silnikach Diesla czyszczone są układy Common Rail lub pompowtryskiwacze.
Jet Clean Tronic jest chroniony pięcioma miedzy narodowymi patentami i został zaprojektowany do czyszczenia układów wtryskowych. Jet Clean Tronic może czyścić wszystkie układy wtryskowe zarówno silników benzynowych jak i Diesla. Podłączenie do układu wtryskowego następuje poprzez użycie odpowiedniej złączki z załączonego zestawu.
Urządzenie jest zasilane z akumulatora 12 V znajdującego się w samochodzie.
Jet Clean Tronic daje następujące możliwości:
– czyszczenie całego układu wtryskowego silnika benzynowego;
– czyszczenie całego układu wtryskowego silnika Diesla;
– czyszczenie układu dolotowego;
– opróżnianie zbiornika z paliwem;
– czyszczenie zbiornika paliwa;
– podciśnieniowe zasysanie zanieczyszczeń z wtryskiwaczy w silniku benzynowym
– po zastosowaniu odpowiednich złączek –czyszczenie filtry cząstek stałych DPF i mechanizmu zmiennej geometrii VTG.
Urządzenie posiada następujące programy czyszczące:
Benzyna
-ZMIĘKCZANIE WSTĘPNE DYSZ
-CZYSZCZENIE UKŁADU WTRYSKU
-DYSZE PRÓŻNIA
-CZYSZCZENIE UKŁADU SSANIA
-OPRÓŻNIANIE UKŁADU
Olej napędowy
-CZYSZCZENIE UKŁADU WTRYSKU
-OPRÓŻNIANIE UKŁADU
Zbiornik paliwa
OPRÓŻNIANIE ZBIORNIKA
Cykle specjalne
-CZYSZCZENIE ZBIORNIKA PALIWA
-PRZELEWANIE ZAWARTOŚCI
-OPRÓŻNIANIE UKŁADU
Lepiej zapobiegać niż leczyć – ta maksyma znana z odniesienia do ludzkiego zdrowia, doskonale pasuje do układu zasilania samochodu. Odpowiednie zabiegi profilaktyczne zmniejszą ryzyko wystąpienia poważnej awarii układu wtryskowego.