W samochodach osobowych coraz częściej stosowane są napędy na cztery koła, natomiast producenci prześcigają się we wprowadzaniu coraz różniejszych rozwiązań. Niektóre firmy stosują swoje rozwiązania jeśli chodzi o napędy, tak jak robi to Subaru z symmetrical awd, Mitsubishi z ACD / AYC / S-AYC czy np BMW ze swoim X-drivem opartym na skrzynce rozdzielczej VTG / ATC. Wiele marek stosuje również napędy oparte o sprzęgło haldex które jest zintegrowane tylnym dyferencjałem. Takie rozwiązania jest bardzo popularne i występuje w wielu samochodach, takich jak Volvo haldex, Opel, VW, Skoda, Seat czy Saab. Coraz bardziej skomplikowane rozwiązania powodują większe ryzyko uszkodzenia elementów napędu oraz w tym przypadku powodują duże koszta napraw. W przypadku prostych dyferencjałów czy mostów olej ma głownie na celu zmniejszenie tarcia i obniżenie poziomu hałasu. W przypadku skomplikowanych rozwiązań często opartych o pompy oraz zawory sterujące brak wymian oleju może doprowadzić do uszkodzenia tych strategicznych elementów i utraty napędu dołączanego do przodu lub tyłu pojazdu.
Serwis i wymiana oleju Haldex Warszawa
W celu zapobiegania tym zjawiskom oferujemy wymianę oleju w większości podzespołów znajdujących się z napędach aut osobowych. Wymieniamy oleje we wszystkich generacjach sprzęgieł haldex (haldex 3 generacji, haldex 4 generacji, haldex 5 generacji) razem z filtrem (jeśli występuje) dyferencjałach tylnych oraz przednich, skrzynkach rozdzielczych, kątowych, skrzynkach VTG oraz ATC.
Pamiętajmy że interwał wymian oleju w tych podzespołach to zazwyczaj 30-60 tysięcy kilometrów lub 3-4 lata. Warto dbać o regularne wymiany dlatego, że w rożnych elementach olej narażony jest często na dość duże oddziaływanie temperatury oraz podwyższone tarcie.
Zadzwoń po więcej informacji: 22 722-61-53
TAGI: haldex 3 generacji, haldex 4 generacji, haldex 5 generacji, obsługa haldex, serwis haldex, volvo haldex, wymiana oleju haldex warszawa